نرم افزار HP Print and Scan Doctor

نرم افزار HP Print and Scan Doctor

نرم افزار HP Print and Scan Doctor توسط شرکت HP، برای رفع مشکلات پرینترها و اسکنرهای خود ارئه شده است. این نرم افزار رایگان بوده و لازم نیست هیچ هزینه‌ای بابت نصب آن و یا تعمیرات پرینترهای HP بپردازید. بعد از نصب این برنامه شما قادر خواهید بود، تنها با چند کلیک، تمام مشکلات نرم افزاری دستگاه اچ پی را حل کنید. این نرم افزار، کارکرد اسکنر و پرینتر را تجزیه و تحلیل کرده و با چند کلیک ساده مشکلات نرم افزاری چاپگر و اسکنر شما را برطرف می کند. مشکلاتی که در زمینه ارتباط با سیستم عامل شما هستند باید از طریق بررسی درایورها انجام شوند و ارتباطی به این نرم افزار ندارند. برای نصب این برنامه به سایت رسمی کمپانی اچ پی مراجعه کنید. نکته دیگری که همواره باید، آن را به یاد داشته باشید، این است که این برنامه رایگان تنها برای محصولات اچ پی است و برای برند‌های دیگر دستگاه‌های اداری کار نمی‌کند.

قابلیت‌های نرم افزار HP Print and Scan Doctor

پیش از آشنایی با نحوه کار با نرم‌افزار HP Print and Scan Doctor، لازم است به چند ویژگی خاص آن که در زمان استفاده از نرم‌افزار باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کنیم.

این برنامه با تمام نسخه‌های ویندوز سازگاری دارد.

از تمامی دستگاه‌ها، شامل پرینتر و اسکنر، که به صورت کابلی یا شبکه‌ای به سیستم شما متصل باشند، پشتیبانی می‌کند.

امکان تشخیص ایرادها و ارائه راه‌حل‌های مناسب.

قابلیت بررسی اطلاعات مربوط به کارتریج پرینتر شما.

مشاهده وضعیت اتصال چاپگر به شبکه.

رفع مشکلات پرینتر مرتبط با فایروال.نمایش اطلاعات کامل پرینتر، مانند شماره سریال دستگاه، وضعیت گارانتی و غیره.

نحوه کار نرم افزار

اگر با مشکلی در عملکرد پرینتر و یا اسکنر اچ پی خود مواجه شده‌اید و نمی‌دانید چگونه آن را برطرف کنید، به سایت رسمی شرکت HP مراجعه کرده و نرم‌افزار HP Print and Scan Doctor را دانلود کنید.

بعد از نصب نرم افزار باید روی آن کلیک کرده و نرم افزار را اجرا کنید. پس از باز شدن نرم افزار باید جهت شروع به کار گزینه start را انتخاب نمایید.

نرم افزار برای شما لیستی از پرینتر‌های متصل به سیستم را بالا می‌آورد، شما در این مرحله باید با دیدن مشخصات و عکس‌های موجود، پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و با زدن کلید Next به مرحله بعد بروید. در این قسمت نرم افزار باید به پرینتر شما متصل شده و ارتباط برقرار کند، کمی صبر کرده و به دستگاه زمان بدهید. بعد از برقراری ارتباط و وصل شدن نرم افزار و دستگاه به هم، نرم افزار فرایند پرینت و اسکن را از هم جدا کرده و از شما می‌خواهد قسمتی که دچار مشکل شده و به عیب یابی نیاز دارد را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب قسمت مورد نظر ، برنامه HP Print and Scan Doctor کارکرد قسمت انتخابی را، به خوبی اسکن و آنالیز می‌کند، تا متوجه مشکلات نرم افزاری دستگاه شود. بعد از آنالیز، برنامه به شما لیستی از کارکرد نرم افزاری دستگاه را ارائه می‌دهد، اگر برنامه‌های آنالیز شده، دچار مشکل و ایرادی باشند، با رنگ قرمز و علامت ضربدر، از مابقی موارد بررسی شده متمایز می‌شوند. همچنین در پایین صفحه توضیحی درباره ایرادات یافت شده در پرینتر به شما داده خواهد شد. در اینجا شما باید با توجه به پیغام و راهنمایی‌های داده شده ایراد را برطرف کرده و سپس گزینه Retry را انتخاب کنید. بعد از بر طرف کردن مشکل، برنامه بار دیگر دستگاه را چک کرده و اینبار، رنگ قرمز از روی مورد بررسی شده برداشته شده و تمامی برنامه‌ها با رنگ سبز نشان داده خواهند شد.

بعد از سبز شدن تمامی موارد، شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت، Test Print و Skip. در اینجا شما باید دکمه Test print را برای ارزیابی عملکرد دستگاه بفشارید. بعد از گذشت چند ثانیه، در صورت بر طرف شدن ایراد دستگاه برای شما یک پرینت می‌گیرد، اما اگر این اتفاق نیفتاد، گزینه no print را انتخاب کرده و سپس دوباره تمامی مراحل گفته شده را اجرا کنید.

نظرات

  1. Avatar for سعید عدولی عباس علیقلی : 1403/03/20 at 12:09 ب.ظ

    نرم‌افزار فوق‌العاده‌ایه! کار باهاش خیلی راحته و سریع مشکلات پرینتر رو تشخیص می‌ده. ممنون از HP!

  2. Avatar for سعید عدولی آرش بقایی : 1403/03/20 at 12:04 ب.ظ

    با سلام، برای نصب و استفاده از این نرم‌افزار آیا نیاز به دانش فنی خاصی هست؟ یا افراد عادی هم می‌تونن ازش استفاده کنن؟

    • درورد بر شما
      خیر اصلا نیازی به دانش خاصی ندارید و این نرم افزار هر آن چیزی را که نیاز است را برای شما انجام میدهد.

  3. Avatar for سعید عدولی زهره مشاهیر : 1403/03/20 at 12:03 ب.ظ

    نرم‌افزار HP Print and Scan Doctor بی‌نظیره. کار من رو خیلی راحت کرد. ممنون از پیشنهادتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فنی رایگان