معرفی بهترین پرینترهای خانگی

معرفی بهترین پرینترهای خانگی لیزری تک کاره و چند کاره

بهترین پرینترهای خانگی، کدام بهترین گزینه برای انتخاب است؟ در این مقاله راهنمای خرید بهترین چاپگر خانگی را خدمت شما ارائه می دهیم.

انواع چاپگرها برای کاربردهای مختلفی ساخته شده اند. چاپ برگه های گرافیک‌محور و متن‌محور از جمله این کاربردها می باشد. باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین پرینتر خانگی وابسته به نوع فعالیت شما می باشد.

اغلب با در نظر گرفتن میزان سقف هزینه ممکن است در انتخاب پرینتر اشتباهی صورت بگیرد. که زمان استفاده در بحث، طول عمر دستگاه و کارتریج، سرعت، دقت و فناوری چاپ برای خریدار ناکارآمد به نظر بیاید.

به عنوان مثال اگر نیاز به چاپ رنگی داشته باشید و از بودجه بسیار محدودی برخوردار باشید، ممکن است سراغ فناوری جوهرافشان بروید؛ غافل از آنکه هزینه‌های جانبی چاپگر جوهری در درازمدت بیشتر از نوع لیزری می باشد. همچنین در بحث حفظ سلامت و نگهداری نیاز به دقت بیشتری دارد. این مقاله‌‌ کمک موثری به انتخاب بهترین پرینتر خانگی مورد نیاز شما می نماید. پس شما را به مطالعه این متن دعوت می کنیم.

آنچه در ادامه خواهید خواند

ویژگی های یک پرینتر خانگی

کیفیت چاپ در پرینترهای خانگی

پیش از هر موردی باید مشخص کنید دقیقا دنبال چه نوع چاپی از پرینتر هستید؟ چاپ گرافیکی (رنگی) و یا متنی. به طور کلی پرینترها از نظر فناوری  به دو دسته ی لیزری (سیاه و سفید، رنگی) و جوهرافشان (رنگی) تقسیم می شوند. پرینترهای لیزری سیاه‌وسفید فقط از تونر مشکی استفاده می‌کنند و اگر هدف شما از خرید پرینتر صرفا چاپ متون است، این نوع بهترین گزینه هست. پرینترهای رنگی بدون درنظر‌گرفتن فناوری لیزری یا جوهری بودن آن، برای چاپ صفحات گرافیک‌محور مناسب خواهند بود. برای انتخاب میان دو فناوری لیزری رنگی یا جوهرافشان شما را به مطالعه مقاله ….. دعوت می کنیم.

سرعت مورد نیازی که یک پرینتر خانگی باید داشته باشد

سرعت چاپ یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده انتخاب مناسب در خرید پرینتر است. این مورد فارغ از موضوع فناوری پرینتر براساس پيچيدگي پروسه‌ی چاپ نيز متغير است. لازم به ذکر است که چاپ تصاوير متعدد رنگی و يا چاپ بر روي هر دو طرف كاغذ سرعت پرينتر را كند خواهد كرد.

مقدار حافظه ی داخلی برای یک پرینتر خانگی

يك پرينتر قدیمی ممكن است از 32 تا 128 مگابايت حافظه رم داشته باشد، در حالی كه مدل‌های رده بالا 256 مگابايت حافظه رم دارند. حافظه‌ی پرينترهاي گرافيك محور نیز ممكن است از يك گيگابايت آغاز شود. در بروزترین مدل ها برخی از موارد تولید شده دارای هارد دیسک می‌باشند. در صورتی كه فايل‌هاي پيچيده يا فشرده‌ی گرافيكی چاپ می‌كنيد نياز به حافظه بيش‌تري خواهید داشت. به هنگام خرید پرینتر بايد حداكثر حافظه‌ی پرینتر را بررسي كنيد تا مطمئن شويد حافظه‌ی مدل مورد نظر مي‌تواند براساس نيازتان کارایی داشته باشد.

اتصالات سیستم پرینترهای خانگی

اتصالات موجود در پرینتر از دیگر عواملیست که بر اساس نیاز شما باید به هنگام خرید پرینتر مورد بررسی قرار گیرد. يك پرينتر همواره يك اتصال USB برای ارتباط با کامپیوتر را دارد؛ گاها کاربران نیاز به  اتصال به بیش از یک کامپیوتر و یا تلفن همراه داشته باشند، که با پورت های اتصال کابل LAN و یا ارتباط بی سیم با یک یا چند کامپیوتر و تلفن همراه اتصال بر قرار می گردد.

قابلیت گرفتن کپی و اسکن

با توجه به نیاز به اسکن و یا کپی نیز وجود دارد شرکت های تولید کننده چاپگر،مدت زیادیست که پرینترهای چندکاره به بازار عرضه کرده اند که در این فناوری این دو امکان و حتی امکان فکس نیز اضافه گردیده است. ایم امر فرآیند خرید پرینتر را با ارائه این  قابلیت ها متحول ساخته است.

معرفی بهترین چاپگرهای خانگی

با توجه به کم بودن حجم چاپ در منازل پرینتر جوهرافشان مورد مناسبی برای خرید نمی باشد و در صورت عدم کارکرد بیش از دو هفته هد دستگاه دچار مشکل می شود و هزینه سرویس و نگهداری بالایی در دراز مدت دارد. بسته به نوع نیاز کاربر، بهترین گزینه، دستگاه های لیزری تک رنگ و رنگی می باشد. نام تجاری HP یکی از برترین‌های تولیدکننده پرینتر در سراسر جهان است. این شرکت با محصولات، با کیفیت بالایی که دارد توانسته‌ سهم بزرگی از بازار ماشین‌های چاپی را احاطه کند.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:  حروف اختصاری در نامگذاری پرینترها

بهترین پرینترهای تک کاره خانگی

پرینترهای تک کاره در بازار با دو فناوری لیزری و جوهر افشان است. در این بخش به صورت موردی به تعدادی از پرینترهای لیزری برتر خانگی اشاره می کنیم. برخی از مدل پرینترهای تک کاره HP عبارت اند از:

بهترین پرینترهای چندکاره خانگی

پرینترهای چند کاره در بازار به دو گروه سه کاره که دارای قابلیت (پرینت،کپی، اسکن) و چهارکاره که قابلیت فکس نیز به آن اضافه گردیده است. در این بخش به صورت موردی به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. برخی از مدل پرینترهای سه کاره HP عبارت اند از:

برخی از مدل پرینترهای چهار کاره HP عبارت اند از:

نظرات

  1. Avatar for سعید عدولی الهام قاسمی : 1403/03/17 at 5:17 ب.ظ

    نکات مهم رو خیلی خوب توضیح دادید. حسابی استفاده کردم.

  2. Avatar for سعید عدولی پیمان زارع : 1403/03/17 at 5:16 ب.ظ

    ممنون از اطلاعات کاربردی‌تون. واقعا کمکم کرد تو انتخاب درست

  3. Avatar for سعید عدولی ستایش آذرموتور : 1403/03/17 at 5:15 ب.ظ

    اینکه مدل‌های مختلف رو معرفی کردید خیلی خوب بود. بالاخره تصمیم گرفتم چی بخرم.

  4. خیلی مقاله مفیدی بود. حالا می‌دونم باید برای کارهای خونگی سراغ پرینتر لیزری برم.

  5. Avatar for سعید عدولی رویا نقاش : 1403/03/17 at 5:10 ب.ظ

    وای چقدر توضیحات کامل بود! دیگه برای خرید پرینتر سردرگم نمی‌شم. مرسی از سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فنی رایگان