معرفی بهترین پرینترهای اداری

معرفی بهترین پرینترهای اداری

معرفی بهترین پرینترهای اداری یکی از مباحث مهم در هنگام خرید پرینتر می باشد. برای تهیه پرینتر در محل کار و مشاغل مختلف با توجه به نوع و حجم کاری که موجود، اهمیت آگاهی درباره پرینترها را بیشتر نمایان می کند. یکی از دستگاه‌های بسیار ضروری در هر شرکت و اداره‌ای می باشد، که به علت تعدد کامپیوتر ها کاربرد فراوانی دارد. اداره ها و شرکت ها از طریق آن می‌توانند انتقال اطلاعات مختلف مورد نیازشان را به روی کاغذ منتقل کنند.

پرینترها شامل تکنولوژی‌های متفاوتی می باشند (لیزری، جوهری، سوزنی و …) که هر یک از آنها کیفیت کارایی و سرعت متفاوتی دارند. البته نمونه‌های جدید پرینترهای اداری قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارند؛ از این رو تنها یک عدد از آن‌ها برای اتصال به تعداد زیادی کامپیوتر، لپ‌‌تاپ‌ و سایر تجهیزات الکترونیکی در یک اداره کفایت می‌کند.

با این وجود هر یک از پرینترها دارای مزایا و کاستی‌های خاصی هستند که کاربر اگر نیازمند تهیه بهترین پرینتر هست. باید در ابتدا میزان استفاده خود و سپس میزان هزینه‌ای را که می خواهید برای این کالا صرف کنید را معین کنید. با بررسی و استفاده از روش زیر می توان مناسب ترین انتخاب را داشت. 

آنچه در ادامه خواهید خواند

میزان توان کارکرد پرینتر‌های اداری

پرینتر برای انجام چاپ دارای 2 مولفه سرعت و توان است. سرعت چاپ هر دستگاه به صورت (تعداد در دقیقه) در مشخصات ابتدایی آن درج شده است. البته باید توجه داشت میزان سرعت دستگاه ها تا حدودی توسط حجم و تعداد فایل متغیر است.

توان و قدرت پرینترها

در اینجا باید میزان استفاده از دستگاه را بر اساس قدرت دستگاه به 2 دسته تقسیم کنیم:

– خانگی

– اداری

اگر حداکثر 50 برگ چاپ در روز نیاز دارید ، عموما پرینترهای خانگی را باید مد نظر قرار دهید. در این صورت می توانید با تهیه دستگاه از میان برند های مختلف نیاز مجموعه خود را بر طرف نمایید. با میزان هزینه ای که در نظر دارید می توانید به بررسی پرینتر های مشابه از برند های مختلف بپردازید. عموما دستگاه های خانگی از ابعاد کوچکتری نسبت به محصولات دیگر برخوردار هستند.

در صورتی که میزان چاپ روزانه شما در حدودا بیش از 50 تا 200 برگ می باشد. که عموما سایز متفاوت دارند. این  دستگاه قدرت چاپ بیشتری نسبت به دستگاه های خانگی دارند، دارای قطعات با دوام تر و با طول عمر بیشتر و سرعت چاپ بیشتر را دارا می باشد. همچنین ظرفیت کارتریج های این مدل بیشتر از نمونه های خانگی می باشد.

اما گاهی برخی مشاغل اداری و یا …  تعداد بسیار بالایی چاپ انجام می دهند. این پرینترها از نظر توان و سرعت با باقی موارد قابل مقایسه نیستند و قطعات بسیار با دوام می دارند. از نظر ظرفیت  کارتریج  بصورت میانگین، حداقل 5000 برگ چاپ را در اختیار کاربر می گذارد.

هزینه های پرینتر‌های اداری

قیمت پرینتر با توجه به برند و خدمات پس از فروش آن متفاوت می باشد. برندهایی که شناخته شده، کار آزموده و معتبر هستند و به دلیل اینکه تقاضای بیشتری دارند و کاربری آنها امتحان شده است قطعا گران تر هستند و که این امر برای ناشناخته تر صدق نمی کند و ممکن است با کارایی کمتری نیز باشد، که مسلما این گروه ارزان تر خواهند بود.

پرینترهای اداری HP :

برند های محبوب و پرفروش در ایران نخست HP و سپس Canon پرکاربردترین و کارآمدترین چاپگرهای مصرفی می باشد. عموما پرینتر HP   توجه به سهولت  استفاده و هزینه های ثانویه مناسب ، و وجود قطعات یدکی کامل، خدمات پس از فروش مناسبی دارد. شما با تهیه دستگاه های HP در ابتدا، برای خرید هزینه بالاتری می پردازید.

پرینترهای اداری Canon :

در دستگاه های canon ، عمده ی معروفیتشان بیشتر در زمینه دوربین های عکاسی می باشد و پرینتر های Canon  از نظر ساختاری بسیار شبیه به دستگاه های HP است به طوری که گاها در بعضی دستگاه ها میتوان از قطعات یدکی و کارتریج های HP در آن استفاده کرد.

پرینترهای اداری Samsung :

پرینتر های سامسونگ برخلاف شهرت برندینگ خود، در زمینه ماشین های اداری موفق عمل نکرد و در نهایت خط تولید آن متوقف شده و توسط شرکت HP این خط تولید خریداری شده است.

پرینترهای اداری Brother :

برادر تا حد زیادی شبیه به پاناسونیک می باشند و اکثرا دارای یونیت درام می باشند . بدین معنی که مخزن تونر کارتریج از سایر اجزا آن مجزاست . پرینترهای برادر در ایران نسبت به سایر پرینترها کمتر شناخته شده است. ولی در کل در گروه دستگاه های خوب و با کیفیت جهانی قرار دارد. اما در بخش خدمات پس ازفروش، قطعات یدکی آن تا حدودی محدود است که تاثیر منفی در زمان نیاز به تعمیر خواهد داشت.

پرینترهای اداری Panasonic :

پاناسونیک از پرینترهای بسیار پر مصرف قدیمی است، عموما به صورت تلفکس و چندکاره تولید می شوند. با توجه به بروز شدن چاپگرها و در کل تکنولوژی، کم واردات آن و قطعات یدکی این برند در ایران، این دستگاه ها در حال خارج شدن از رده مصرف می باشد.

دستگاه های ریکو، زیراکس، لکسمارک و…هم جزو پرینترهای تقریباً قدیمی و مورد استفاده در بازار ایران می باشد. که در کشورمان در حال انقراض و از رده خارج شدن هستند.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:  حروف اختصاری در نامگذاری پرینترها

بهترین پرینترهای لیزری اداری

بهترین پرینترهای اداری تک کاره

بهترین پرینترهای لیزری سه کاره اداری

پرینترهای اداری چهارکاره لیزری

نظرات

  1. مقاله “بهترین پرینترهای اداری” در اسپادپرینت واقعاً جامع و کاربردی است. توضیحات دقیق و بررسی همه‌جانبه مدل‌های مختلف پرینتر، کمک بزرگی به انتخاب صحیح پرینتر برای محیط اداری می‌کند.

  2. Avatar for سعید عدولی نوید پورصنم : 1403/03/22 at 11:56 ق.ظ

    مقایسه انجام شده بین پرینترهای مختلف بسیار مفید و جامع است. آیا می‌توانید پرینتری را که بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را دارد، برای یک دفتر کوچک معرفی کنید؟

  3. مطالب این مقاله بسیار مفید و تخصصی نگارش شده است. اطلاعات کاملی که در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرینترهای اداری ارائه شده، نشان از تحقیق و دانش عمیق نویسنده دارد. این مقاله می‌تواند مرجع خوبی برای خریداران باشد.

  4. Avatar for سعید عدولی مجید حیدری : 1403/03/22 at 11:51 ق.ظ

    این مقاله به خوبی انواع مختلف پرینترهای اداری را بررسی کرده و اطلاعات جامع و کاربردی ارائه داده است. آیا می‌توانید درباره دوام و هزینه‌های نگهداری هر یک از مدل‌های معرفی شده بیشتر توضیح دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فنی رایگان