راهنمای خرید کارتریج پرینتر

خرید کارتریج پرینتر

حتماً در زمان خرید کارتریج پرینتر نیاز به راهنمایی دارید. در این مقاله، به نکات مهمی که باید هنگام خرید کارتریج پرینتر در نظر بگیرید، پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین خرید خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول، شما را به مطالعه مقاله “کارتریج چیست؟” دعوت می‌نماییم.

کارتریج پرینتر دارای ظرفیت چاپ محدود و معینی است، در صورت استفاده از پرینتر دیر یا زود نیاز به تعویض یا شارژ کارتریج خواهد داشت. اما برای انتخاب و خرید کارتریج، به عنوان بهترین گزینه جایگزین باید بدانیم همه‌ کارتریج‌ها یک شکل نیستند و بسته به برند و مدل پرینتر در تنوع گوناگونی تولید می‌گردند. در زمان خرید لازم است، برند و مدل پرینتر و کارتریج‌های سازگار با آن را مشخص نمایید. نکته‌ مهم دیگر، انتخاب کارتریج باکیفیت و یا اورجینال است که بهترین کیفیت و کمیت در تعداد چاپ را تضمین کند.

آنچه در ادامه خواهید خواند

خرید بهترین کارتریج بر اساس پرینتر

برای خرید بهترین کارتریج پرینتر، ابتدا باید نوع پرینتر از نظر فناوری چاپ را در نظر بگیرید. پرینترها به دو دسته لیزری و جوهر افشان تقسیم می‌شوند. این تفاوت فناوری چاپ، باعث تفاوت در ساختار و تکنولوژی کارتریج‌ها می‌شود. به عنوان مثال، در پرینترهای لیزری از پودر تونر و واکنش الکتریکی برای چاپ استفاده می‌شود. اما در پرینترهای جوهر افشان، مخزن کارتریج از جوهر مایع پر شده و جوهر از طریق نازل‌های ریز روی کاغذ افشانده می‌شود تا سند یا تصویر چاپ شود.

در هنگام خرید کارتریج پرینتر، باید تعیین کنید که آیا نیاز به کارتریج رنگی دارید یا مشکی؟ اگر چاپگر شما لیزری تک رنگ باشد، انتخاب برای شما ساده‌تر خواهد بود، زیرا این پرینترها تنها از یک نوع کارتریج پشتیبانی می‌کنند. کافیست مدل پرینتر خود را در اینترنت جستجو کنید تا بفهمید با چه محصولاتی سازگار است.

اما برای چاپگرهای لیزری رنگی، انتخاب کارتریج اندکی پیچیده‌تر خواهد بود زیرا باید فاکتورهای دیگری را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، بررسی کنید که کدام رنگ را نیاز دارید و سپس عدد مربوط به کارتریج را بیابید. برای چاپگرهای مدل اچ پی، عدد کارتریج با حرف A شروع می‌شود.

این نکات به شما کمک می‌کند تا در خرید کارتریج پرینتر خود بهترین تصمیم را بگیرید و کارتریجی مناسب با نیازهای چاپی خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر بر اساس برند

همانگونه که پرینترها دارای برندهای مختلفی هستند، کارتریج‌های اورجینال هم توسط همان تولیدکنندگان اصلی و یا کارتریج های طرح سازگار با آن پرینترها گاها یا با همان نام تجاری و یا برند های دیگر ساخته و عرضه می‌شوند. تولیدکنندگان اصلی پرینتر، مثلHP, Canon, Samsung, Brother  و … برای همه‌ی دستگاه‌های چاپی خود، کارتریج‌های مخصوص و سازگار با آن مدل را تولید کرده‌اند. در این میان تولید کنندگان کارتریج طرح محصولات سازگار خود را یا با همان نام تجاری اصلی و یا با نام تجری دیگر اما با همان مدل وارد بازار می نمایند.بر همین اساس، برای تعویض کارتریج پرینتر باید از برند و مدل پرینتر آگاهی داشته باشید تا کارتریج اورجینال یا طرح سازگار با آن را خرید نمایید.

راهنمای خرید کارتریج از نظر کیفیت و کیمیت چاپ

در ادامه‌ راهنمای خرید بهترین کارتریج پرینتر، با توجه به برندهای مختلف موجود (طرح) در بازار اغلب به دلیل اینکه قیمت کارتریج طرح ارزان‌تر از اورجینال است، مشتری تمایل بیشتری برای خرید آن دارد. حال آنکه باید این نکته‌ی مهم را در نظر داشت که کارتریج‌های غیر اصلی باید حتما از شرکتی معتبر به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری شود. برای تشخیص کمیت می توانید به عدد Yeild و کیفیت نمونه های چاپ و تست ارائه شده که برا اساس تست استاندارد ISO توسط شرکت اعلام شده توجه فرمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله….. رجوع فرمایید. در غیر اینصورت ممکن است شرکت تولید کننده برای پایین آوردن قیمت و سودجویی، کارتریج را از قطعات و تونر بی‌کیفیت تولید کرده باشد. که به مرور زمان موجب خرابی پرینتر می‌شود.

نکات کلیدی هنگام خرید کارتریج

یا به عبارت دیگر ویژگی‌های بهترین کارتریج چیست؟ در این متن، از زوایای مختلف راه‌های شناخت بهترین کارتریج توضیح دادیم. در ادامه این مقاله با ویژگی‌های دیگری که می‌تواند یک کارتریج را متمایز از دیگری کند، اشاره می‌کنیم.

بسته‌بندی

اولین کار توجه به بسته‌بندی کارتریج است. زیر هیچ کدام از شرکت‌های اصلی تولید کننده کارتریج‌های خود را بدون بسته‌بندی و یا با بسته بندی نامرغوب به فروش نمی‌رسانند. اگر کارتریج بدون بسته‌‌بندی بوده یا بسته‌‌بندی نامناسبی داشت، مطمئن باشید که کارتریج بی‌کیفیت و یا بازیافتی است. باید توجه داشت، شرکت‌های معتبری که کارتریج طرح باکیفیت تولید و یا مونتاژ می‌کنند، برای کارتریج‌های خود از بسته بندی مخصوص استفاده می‌کنند این کار باعث می‌شود کارتریج تا زمان رسیدن به مشتری و یا در انبار آسیب نبیند.

هولوگرام رنگی

شرکت‌ها برای بستن دست کپی‌کننده‌ها، هولوگرام‌های خاصی روی بسته‌بندی کارتریج خود قرار می‌دهند. این هولوگرام‌ها رنگی هستند و اگر زیر نور زاویه‌ نگاه خود به آنها را تغییر دهید، دچار تغییر رنگ و یا نمایان شدن برند و یا لوگو آن شرکت تولید کننده می‌شوند. پس اگر قصد خریدن کارتریج اصل و یا طرح مرغوب را دارید، به این نکته توجه کنید تا به جای کارتریج اورجینال، کارتریج غیر اصل و یا بازیافتی به شما فروخته نشود.

شماره سریال کارتریج

در زیر برچسب هولوگرام، یک شماره سریال توسط سازنده درج شده است که اصالت کالا را تایید می‌کند. می‌توانید در سایت سازنده این شماره سریال را جستجو کنید و از اصالت کارتریج مطمئن شوید. اگر شماره سریال روی جعبه از سوی سازنده تایید نشود کارتریج تقلبی می‌باشد.

تولید کنندگان و فروشندگان معتبر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید کارتریج با پرینتر با کیفیت، خرید از فروشندگان معتبر است. شرکت‌های معتبر علاوه بر محصولات با کیفیت، امکاناتی مانند ارسال رایگان، گارانتی اصالت، گارانتی محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و … را به مشتری ارائه می‌دهند تا همواره رضایت مشتری را جلب کنند. 

راهنمای خرید کارتریج پرینتر

نکات ضروری و مهم برای خرید کارتریج جوهری مناسب پرینتر

آیا در مورد خرید کارتریج جوهرافشان اطلاعاتی دارید؟

آیا آگاهی دارید چه کارتریجی با دستگاه شما سازگار می باشد؟

این نوع کارتریج یکی از اقلام پر هزینه برای تجارت های کوچک است. شاید تصور کنید برای صرفه جویی بیشتر، بهتر است از پرینتر کمتر استفاده کنید. اما این کار در پرینتر جوهر افشان باعث خرابی کارتریج و هد می گردد، در نتیجه مجبور می‌شوید کارتریج و یا هد را تعویض کنید که هزینه ای بسیار بالا برای شما خواهد داشت.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد نکات ضروری و مهم خرید کارتریج جوهرافشان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا به موضوع انتخاب کارتریج سازگار با پرینتر، مقایسه کارتریج سه رنگ با کارتریج‌های جداگانه، تفاوت کارتریجXL با کارتریج استاندارد و …  بپردازیم.

سازگاری کارتریج با پرینتر

اولین نکته در هنگام خرید کارتریج جوهری، توجه به نوع کارتریج و سازگاری آن با پرینتر است. کارتریج‌های جوهری تکنولوژی یکسانی ندارند و هر پرینتر کارتریج اختصاصی خودش را لازم دارد، از سازگار بودن کارتریج با پرینتر اطمینان حاصل گردید.

کارتریج XL با کارتریج استاندارد چه تفاوتی دارد؟

مهم‌ترین تفاوت کارتریج XL با کارتریج استاندارد، میزان حجم جوهر آن است. اگر تعداد برگه‌های چاپی شما زیاد است  بهترین گزینه برای خرید کارتریج جوهری، مدل XL می باشد. همچنین این کارتریج‌ها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از نوع کارتریج استاندارد می‌باشد. باید توجه داشته باشید کارتریج استاندارد برای مصارف خانگی کاربرد دارد. برای چاپ عکاسی بهتر است از کارتریج جوهری XL استفاده نمایید.

تفاوت کارتریج ۳ رنگ با کارتریج‌های جداگانه چیست؟

اگر شما قصد خرید کارتریج جوهری دارید بهتر است به این نکات توجه داشته باشد که استفاده نمودن از کارتریج ۳ رنگ برای زمان طولانی به صرفه نمیباشد. زیرا در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌های کارتریج سه رنگ دیگر قابل استفاده نیست و باید آنها نیز تعویض گردند. در تیجه تعویض سه رنگ کارتریج به صرفه نبوده و مبلغ زیادی به هدر خواهد رفت. چنانچه در هنگام خرید کارتریج جوهری از مدل‌های جداگانه انتخاب کنید در صورت تمام شدن رنگ کارتریج، شما فقط همان رنگ کارتریج را تعویض می‌کنید و لزومی به تعویض خود کارتریج نیست. این کار از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است!

نکته لازم در هنگام خرید کارتریج جوهری

اگر فکر می کنید، شارژ کارتریج ازخرید کارتریج جوهری به صرفه‌ است، بسیار در اشتباه هستید و بهتر است این کار را نکنید. زیرا در درازمدت به دستگاه آسیب می زند و هزینه سرویس و تعمیر زیادی بر شما تحمیل می کند.نکاتی که باید در زمان خرید کارتریج بدانید.

نظرات

  1. Avatar for سعید عدولی نسیم قدوس : 1403/03/30 at 9:04 ب.ظ

    اگر ممکنه راهنمایی کنید که کجا می‌تونم کارتریج‌های اصلی رو با قیمت مناسب تهیه کنم. بسیار سپاسگزارم.

  2. Avatar for سعید عدولی ناشناس : 1403/03/30 at 9:04 ب.ظ

    لطفاً راهنمایی کنید که چطور می‌تونم بهترین کارتریج رو برای پرینتر Canon مدل MG2540s انتخاب کنم. ممنون از کمک شما.

  3. Avatar for سعید عدولی نرگس شیرازی : 1403/03/30 at 9:02 ب.ظ

    خیلی خوب توضیح داده بودید. به خصوص بخش مقایسه کارتریج‌های اصلی و غیر اصلی خیلی برام جالب بود. ممنون از اطلاعات کاملتون.

  4. Avatar for سعید عدولی سامان آذری : 1403/03/30 at 9:00 ب.ظ

    آیا تفاوت زیادی بین کارتریج‌های جوهری و لیزری وجود داره؟ کدوم یکی برای استفاده خانگی بهتره؟

  5. Avatar for سعید عدولی مرتضی احمدی : 1403/03/30 at 8:59 ب.ظ

    آیا خرید کارتریج‌های غیر اصلی می‌تونه به پرینتر آسیب بزنه؟ چه مواردی رو باید در این خصوص در نظر بگیریم؟

  6. مقاله خیلی خوبی بود! اطلاعات مفیدی درباره انواع کارتریج‌ها و نکاتی که باید هنگام خرید توجه کنیم رو ارائه داده بودید. واقعاً کمک‌کننده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فنی رایگان